2 قلاب ضد خزه ,چه کار می‌کنه و چطور می‌شه درستش کرد




سلام دوستان


برای ساختن قلاب ضد خزه فقط به یک هویه و مقداری سیم فولادی ضد زنگ و کمی‌ کاموا یا نخ مشابه‌اش و بالاخره به چسب قطره ای احتیاج داریم

.


گاهی تو بازار مفتول‌های فولادی ضد زنگ متری پیدا می‌شه که برای ساختن لور هم ازش استفاده می‌کنم.


به هر حال اگه مفتول فولادی پیدا نشد می‌تونیم از سیم بکسل استفاده کنیم به این ترتیب که یکی‌ از رشته‌های اونو باز می‌کنیم و بد از صاف کردن و به اندازه لازم بریدنش که به طول قلاب بستگی داره، اونو از وسط تا می‌کنیم

.

رشته تا شده سیم بکسل را میذاریم روی پایه قلاب و با یک رشته سیم نازک مسی نزدیک انتهای این پایه ثابت می‌کنیم.

بقیه کار دیگه راحته


با هویه کافیه که خیلی‌ ظریف, سیم پیچیده شده دوره مفتول فولادی و پایه قلاب رو لحیم ‌کنیم


در نهایت نخ کاموا رو در انتها ریشه ریشه می‌کنیم و با چسب قطره اونو میچسبونیم.

تنها کاری که میمونه اینه که در پایان کار دو سر مفتول فولادی لحیم شده رو فرم بدیم

چنتا عکس هم میزارم تا سمعی بصری بشه :)

خوب حالا واسه رفتن به ماهیگیری با این قلاب چندتا سوال دیگه میمونه که به این قراره :

با چه چوبی ؟ انتخاب صحیح طول، وزن پرتاب و اکشن چوب.

چه نخی ؟ ضخامت، رنگ و نوع نخ.

چه قرقره‌ای ؟ اندازه و نوع قرقره.

اگه می‌خواهید راجع بش توضیح بدم برام بنویسید.


معذرت که نقطه‌های این متن این ور و اون ور شدن.

من بالاخره نفهمیدم چطوری باید با ادیتور بلاگ‌ سپات کار کرد تا نقطه هارو هرجا دلش می‌خواد نگذاره .


با کامل احترام

ج.ش




کلیه حقوق بر اساس قوانین نرم افزاری متعلق به وب سایت اردک ماهی می باشد




برداشت مطالب با اجازه کتبی و درج منبع امکان پذیر است



۵ نظر:

  1. تشکر از جواب من باید بشینم اینا رو بخونم و تجزیه کنم ببینم چی شده اصلا
    بازم تشکر
    حتما ساختم عکسشو براتون ارسال می کنم

    پاسخحذف
  2. سلام جاش عزیز از مطالعه و مشاهده پست بسیار زیباو تخصصی نهایت لذت را بردم
    خوشحال میشم بدونم که این سیتم را با چهنخی و چوب و با چه سیستم باید استفاده کرد.

    و اگه اجازه میدهید که بدون هیچ دستکاری با دکر منبع ونویسنده و لینک مستقیم سایت این مقاله را در سایت خودم قرار بدم
    تا قدمی دراه ماهیگیر ورزشی ماه هم برداریم اگه هم که اجازه نمی دهید مثل تبریز فیشینگ خودم به نما خودم و با لیبل وبلاگ خودم و با فتوپاش آدرزس شما از روی عکس ها پاک نم
    شوخی
    راستی منمم بی کار نبودم و 300 روشساخت طعمه پشه را در سایت قرار دادم با ذکر منبع
    منتظر جواب شما در همین پشت هستم
    ارادتمند شما و خاننده دائم وب شما ابی فیشر بی کار

    پاسخحذف
  3. سلام جاش عزیز
    روز اولی که با وبلاگ شما آشنا شدم به قسمت بیوگرافیسایت شما رفتم و دیدم که از کدام کشور دارید این وبلاگ رو اداره می کنید یه جورای با خوندن این کلمه دارم هزاران راز دل کو فرصتی تا گویمت؟
    همیشه به فکر عمیقی می رفتم که خدایا
    چرا وقی وب شما را مطالعه میکنم واقعا از سمسم قلب مطالب شما را مطالعه میکنم هسچ وقط دیلشو متوجه نشدم
    من در کل هیچ علاقه ای به مطالعه و این چور مارا رو ندارم ولی نمی دونم چرا وقتی مقاله ای در سایت شما قرار میگیره با علاقه تمام مطالعه میکنم.
    حتی قسمت کاریکاتور سایت هم با عکسی از شما شروع شد تا یک دریچه نوی بشه برای وبلاگ نویس سایست ایران فیشینگ
    زیاد دیگه ور نمی زنم فقط می خواست تشکر کنم از شما استاد بزرگ به خاطر اینکه شما با اسن سنو یال دارید وبلاگ نویسی ماهیگیری میکند نشانه علاقه شما به طبیعت و ماهیگیری می باشد که با مشاهده وب شما به من دل

    داری وامید به زندگی میدهد
    راستی چرا من نقطه میزارم این ور اون ور میشه.

    پاسخحذف
  4. جاش عزیز مطالب خوب وبلاگتون رو پیگیر هستم

    و منتظر مطالب خوب واموزنده شما .امیدوارم مطالبی رو هم که تیتروار عنوان کردین به صورت کامل توضیح بدین

    با تشکر اسکندر

    پاسخحذف
  5. سلام جاش عزیز من اگه پست نمیزارم دلیل این نیست که منتظر نیستم و یا به اینجا سر نمیزنم بلکه هر روز منتظر راهنماییهای شما در رابطه با انتخاب چوب-چرخ قرقره نخ و طعمه و ... هستم

    قربانت اسکندر

    پاسخحذف