تبدیل یک چوب قدیمی به یک چوب مدرن



با سلام

چندی قبل یکی از دوستانم چوب ماهیگیری قدیمی را به من هدیه داد که در وضعیت بدی بود.
حلقه های ناقص و کج و کوله , دسته کثیف و رنگ مات .
اما چوبی با استقامت و پدر مادر دار.
هرچند دندون اسب پیش کش را نمیشمارند ولی اینجا باید میشمردم.
نتیجه شمارش اینکه چند حلقه نو و چند ساعتی کار با دقت لازم بود تا این چوب قدیمی رنگ و جلایی بگیره و بشه دوباره باهاش رفت ماهیگیری.

به چند مغازه سر زدم و مدتی طول کشید تا حلقه های مناسب را پیدا کنم.
نخ خوش رنگی برای بستن این حلقه های چینی SIC دو پایه را هم بلاخره تهیه کردم و تنها چیزی که میموند, حال و حوصله و وقت انجام این کار بود که با سرد شدن هوا و شروع برف و بارندگی این فرصت هم به دست آمد.

بقیه اش هم فکر کنم احتیاجی به توضیح نداره.




















پایان کار



امتحان سر آب

با کامل احترام

ج.ش


کلیه حقوق بر اساس قوانین نرم افزاری متعلق به وب سایت اردک ماهی می باشد
برداشت مطالب با اجازه کتبی و درج منبع امکان پذیر است









۱۴ نظر:

  1. سلام جاش عزیز تشکر از مقاله ما ایرانیا بیشتر تصویری یاد میگیریم تا متن
    به امید دیدار

    پاسخحذف
  2. سلام استاد عزیز من عکی ها را بارها با فیلتر شکن و پرکسی و وی پی ان مشاهده کردم عکس های با کیفیتی هستند و می تونن اصل کارو به کسی که می خواهد یاد بگیر منتقل کند ولی متعصفانه عکس ها فیلتر می باشد اصلا بلاگ اسپات فیلتره عکس ها و فیلم ها به نمایش درنمی یاند.
    اگه اجازه میدید عکس ها رو با فیلتر شکن باز کنم و دباره تو یه هاست دیگه آلود کنم تو یوزری که برای شما ساختم قرار بدم.
    راستی اون نخی که رو حلقه ها پ یچیده بودید نخ طلایی نخ ساده بود یا مخصوص و دیگه نیازی به اون مایه شفاف نیست روی اون بزنیم همونی که شبیح لاکه؟

    پاسخحذف
  3. جاش عزیز همونطور که از شما انتظار میرفت نتیجه کار بسیار عالی شده امیدوارم با صیدهای خوب لذتش رو ببرید.

    پاسخحذف
  4. سلام ، خمین در حال حاضر ، در سایت خمین فیشرز ....

    پاسخحذف
  5. سلام استاد.به نظر شما بهترين فصل براي صيد اردك ماهي جه فصلي هست ؟ بد ترين فصل براي صيد اردك ماهي كدام فصل هست ؟
    يك پيشنهاد داشتم خدمتون
    عكس هايي كه در سايت قرار مي دهيد قابل مشاهده نيست براي ما كه از داخل ايران هستيم اگه امكانش هست براي شما عكس هايه خودتون رو در سايت هايه ايراني اپلود كنيد .ممنون ميشم

    پاسخحذف
  6. سلام من این کارو انجام دادم البته با اجازه استاد عزیز
    http://www.iranfishing.net/post-2445.aspx

    مشاهد عکس های این پست
    اینقدر برام مهم بوده که از قبل انجام دادم اصلا یه مکان اتختصاصی داره این مقالات
    http://shirazfishing.blogfa.com/page/jash-fisher.aspx

    پاسخحذف
  7. سلام لطفا آدرس جدید وبلاگ من را لینک کنید اقی جاش عزیز

    پاسخحذف
  8. سلام استاد عزیز یه سئوال؟
    من یه چوب قدیمی دارم که دو تیکه هست
    طول این چوب 1.80 هست
    که در هر تیکه این چوب فقط یه حلقه و جود دارد یکی در وسط تیکه اول و دیگری در سر تیکه دوم!!!
    ایا من می تونام به تیکه دوم حلقه اضاف کنم یکی یا دوتا ؟ یا حلقه تیکه اول را بیارم پاین و به تیمه اول هم حلقه اضاف کنم ؟
    منتظر جواب هستم بی صبرانه؟

    پاسخحذف
  9. سلام - ویدئوهای جدید در خمین فیشرز

    پاسخحذف
  10. سلام ابی جان
    ادرس زیر لینک یک برنامه کوچیکه که باهاش میتونی تعداد و فاصله حلقه ها را حساب کنی.
    http://www.rutenbau.eu/bartsch/images/stories/ringplatzierung/rutenbauberechnung.xls

    موفق باشی

    پاسخحذف
  11. سلام آقاي جاش
    دوست عزيزم
    فرارسيدن سال نو را بشما و خانواده محترمتان تبريك عرض ميكنم . اميدوارم سال خوبي همراه با سلامتي و موفقيت در پيش رو داشته باشيد.
    در ضمن چند مدتي است وبلاگ شما در ايران فيلتر شده و قابل مشاهده نيست؟! نميدانم شايد مشكل مربوط به كل blogspot باشد.
    خوشحال ميشوم از شما خبري داشته باشم.

    پاسخحذف
  12. سلام
    اقا بسیار جالب و خوب نخ پیچی کردین من فکر میکنم نخ پیچی حلقه ها سخت ترین کارش باشه فقط معمولن رون نخ پیچیده شده چسبی زده میشه به نام zap o gap
    کهیک محافظ میشه برای نخ تابیده شده که داخل عکس ها من ندیدم حتمن شما از چسب دیگه ای استفاده کردید. در هر صورت عالی بود ممنون
    amin_moghimi

    پاسخحذف
  13. سلام کاکو جاش چطوری درسته هیچ وقت ندیدمت از نزدیک ولی نمی دونم چرا هر چند مدت یه بار دلتنگت می شم و به یادت می افتم
    دوست دارم
    خدا نگهدار

    پاسخحذف
  14. سلام
    اميدوارم شما و خانواده گرامي خوب و سلامت باشيد.
    هميشه بيادت هستم
    مجيد

    پاسخحذف